תיקון חדש לחוק מיסוי מקרקעין מטפל בבעלי 2 דירות

תיקון רחב נוסף לחוק מיסוי מקרקעין העוסק בבעלי זכויות ב 2 דירות (תיקון מס' 85)

התיקון נוגע למס רכישה ולמס השבח

התיקון כולל:

  1. תוקנה הגדרת המונח "דירה יחידה" לצורך חבות במס רכישה. לאור התיקון, יחיד תושב ישראל הרוכש דירת מגורים שעתידה להיות דירתו היחידה, יהיה זכאי לשלם מס רכישה בגין הדירה הנרכשת לפי מדרגות מס הרכישה של בעלי דירה יחידה, גם אם יש לו דירת מגורים נוספת, ובתנאי שחֵלקו בדירה הנוספת אינו עולה על מחצית – לגבי דירה שנתקבלה בירושה, ואינו עולה על שליש – לגבי דירה שלא התקבלה בירושה.
  2. לפני התיקון, הדירה הנוספת (הן דירה שנתקבלה בירושה והן דירה שלא נתקבלה בירושה) לא נחשבה כדירה נוספת לצורך תשלום מס, אם חֵלקו של הרוכש בה לא עלה על שליש.
  3. קוצרה תקופת ה"חסד" המאפשרת למכוֹר את דירת המגורים הישנה לאחר שנרכשה הדירה החדשה, ובמסגרתה נחשבת הדירה החדשה לדירה יחידה לצורך תשלום מס רכישה. תקופת החסד קוצרה מ 24 חודשים ל 18 חודשים ממועד רכישת הדירה החדשה.
  4. חשוב לציין כי תיקון זה תקף למשך 5 שנים בלבד מיום 1.5.2016 ועד ליום 30.4.2021 (להלן: "התקופה הקובעת").
  5. תוקן הפטוֹר ממס שבח במכירת דירת מגורים יחידה, כך שהפטור יחול גם על מי שבבעלותו עד שליש – בדירה נוספת שלא התקבלה בירושה, או עד מחצית – בדירה נוספת שהתקבלה בירושה. לפני תיקון החוק, הפטור לא החשיב כדירה נוספת עד שליש מזכויות בדירה – הן דירות שנתקבלו בירושה והן דירות שלא נתקבלו בירושה.
  6. בסוף התקופה הקובעת, כלומר החל מה 1.5.2021 הפטוֹר ממס שבח במכירת דירת מגורים יחידה (סעיף 49ב(2) לחוק) יחול גם על מי שבבעלותו דירה נוספת שרכש כתחליף לדירה הקודמת ב-24 החודשים שקדמו למכירה (לפני התיקון הפטור הוא למי שרכש ב 18 חודשים) ויחול רק על דירת מגורים שתירכש מה 1.5.2021 ואילך כתחליף לדירה הנמכרת.
  7. תיקון משלים להוראת הפטור ממס שבח לבעלי דירה יחידה – כך שפטור על דירה יחידה לא יחול על הדירה הנוספת (אותה דירה שניה שיש למוכר בה חלק שלא עולה על שליש בדירה שלא התקבלה בירושה או חלק שלא עולה על מחצית בדירה שהתקבלה בירושה) כאשר המוכר מכר את הדירה הראשונה וביקש בגינה פטור של דירה יחידה בעודו מחזיק באותו חלק בדירה השניה. כלומר – הדירה שהמוכר ביקש שלא תחשב כדירה שניה לצורך פטור ממס שבח לדירה הראשונה, לא תוכל להנות מפטור ממס שבח של דירה יחידה.
  8. גם מי שמחזיק דירת מגורים באמצעות חברה, והחלק באותה דירה נוספת עולה על שליש (אם הזכויות באיגוד לא התקבלו בירושה) או מחצית (אם הזכויות באיגוד התקבלו בירושה) לא יהיה זכאי לפטור על דירת מגורים יחידה לגבי דירה אחרת שיש לו.

יצירת קשר עם משרדנו

רח' רוגוזין 3, אשדוד
טלפון: 077-5150081

הרשמו לקבלת טיפים
ועדכוני נדל"ן!
מייל
שם

עקבו אחרינו ברשת:

youtube facebook twitter google