רישום נכס בטאבו

רישום הזכויות בטאבו הוא השלב האחרון בעסקה. לפי חוק המקרקעין, עסקה מסתיימת רק ברישום. כך שמבחינת החוק, העסקה מסתיימת רק כשהנכס נרשם על שמכם בלשכת רישום המקרקעין (טאבו).

כדי לבצע את הרישום בטאבו, עלינו להכין מספר אישורים ומסמכים, שבלעדיהם רשם המקרקעין לא ירשום את הנכס על שמכם.

ראשון – יש להכין שטר מכר. שטר המכר הינו מסמך הנחתם על ידי שני הצדדים, המוכר והקונה ומאומת על ידי עו"ד או על ידי רשם המקרקעין. בשטר מפורטים פרטי הנכס הנעבר, כפי שהם רשומים בטאבו, ופרטי המוכר והקונה. למעשה, שטר המכר הוא הנייר "המכונן" לצורך רישום העסקה בטאבו ולא החוזה. כפי שנראה להלן, לצורך רישום הנכס, כלל אין צורך בחוזה. חשוב לציין שעל שטר המכר להיות מאומת ע"י עוה"ד או רשם המקרקעין עד שישה חודשים לפני מועד הרישום, ככל שעברו שישה חודשים מהמועד שהשטר אומת, יש להכין שטר חדש או להביא הוכחה לכך שהחותמים על השטר בחיים.

שני – יש להכין אישורי מיסים ממיסוי מקרקעין, המופנים ללשכת רישום המקרקעין ומציינים כי אין חוב או כי שולם החוב לרשויות המיסוי. בד"כ מדובר באישור על תשלום מס רכישה ע"י הרוכש ואישור על תשלום או פטור ממס שבח למוכר.

שלישי – יש להכין אישור מהעירייה או הרשות המקומית על העדר חובות ארנונה ואישור מהועדה המקומית לתכנון ובניה על העדר חובות בהיטל השבחה (בעירייות אישור העירייה ואישור הועדה המקומית ניתנים כאישור אחד מאחר והועדה המקומית לתכנון ובניה נמצאת בעירייה).

ככל שיש לקונה התחייבות לרישום משכנתא (לגביה נרשמת בד"כ הערת אזהרה) יש להביא שטר משכנתא מהבנק לצורך רישום המשכנתא.

בטאבו תדרשו לשלם אגרה עבור פעולת הרישום ולהציגה לרשם המקרקעין.

עם מסירת כל המסמכים הנ"ל בלשכת רישום המקרקעין, ירשם הנכס על שמכם.

שמרו על עותק משטר המכר עליו תקבלו חותמת מרשם המקרקעין וודאו לקבל נסח טאבו חתום בו רשומה זכותכם.

חשוב לזכור כי בעתיד, תוכלו בכל עת לקבל נסח רישום עדכני.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת.
יעקב שמסיאן, עו"ד

* מידע זה הינו מידע כללי וראשוני בלבד ולא נועד בשום מקרה לשמש כיעוץ משפטי ו/או כתחליף ליעוץ משפטי ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עו"ד הבקיא בתחום.

יצירת קשר עם משרדנו

רח' רוגוזין 3, אשדוד
טלפון: 077-5150081

הרשמו לקבלת טיפים
ועדכוני נדל"ן!
מייל
שם

עקבו אחרינו ברשת:

youtube facebook twitter google